Zakelijk podcasten? Waarom? Wij geven je hier alvast 4 goede voorbeelden

Met een zakelijke podcast neem je de regie over je eigen branded content strategie. Je bent niet alleen afhankelijk van vluchtige social ads of moordende concurrentie binnen Google. Een podcast zorgt voor blijvende zichtbaarheid, want content die je nu maakt kan over een jaar nog steeds relevant zijn voor jouw doelgroep.

FAQs

  • Neem eens een kijkje op onze tarieven pagina. Wat het je oplevert: een publiek dat oprecht geïnteresseerd is in je, op een heel persoonlijke manier kennis maakt met jouw stem. Zie het als een zaal vol met 100 of misschien 1.000 toeschouwers die aandachtig naar je luisteren.

  • De merkherkenning van audio is 8x zo hoog als een beeldmerk. Yes, 8x….. Daarnaast kun je audio content hergebruiken: transcripten voor SEO blogs, quotes voor andere communicatie uitingen. Zet je podcast online als luisteroptie. Dit is ook nog eens heel inclusief en toegankelijk.

  • We helpen je graag met de hosting, distributie en promotie. Zodat je podcast te luisteren is op bijvoorbeeld Apple en Spotify. Een goed promotieplan is onderdeel van het succes.

  • De gemiddelde reistijd van en naar werk is ong. 20 minuten, hier kun je het op afstemmen. Maar misschien zijn er redenen om hier vanaf te wijken: bijvoorbeeld omdat je onderwerp zich goed leent voor een korte “ nieuws snack”. Of het leent zich juist voor een langdurig diepte interview. We adviseren graag.

  • We plannen altijd een kick-off in, waarna studio opnames of opnames op locatie gepland worden. Hierna wordt de edit uitgewerkt en ter goedkeuring voorgelegd. We denken mee en adviseren in elk stadium.

  • Plan een afspraak in! : ) We helpen je graag verder. Ook met een strategie, uitwerking van een format op basis van je doelen en doelgroep tot aan een gericht plan van aanpak.

Vier goede voorbeelden waarom zakelijk podcasten je verder brengt.

  • zakelijk podcasten voor HR doelstellingen

    Medewerkersportretten voor HR

    Heb je er al eens aan gedacht hoe krachtig het kan zijn om de verhalen van je medewerkers in te zetten voor de werving van nieuwe medewerkers voor je bedrijf? We vertellen je graag hoe je dit op een goede manier invult.

  • Podcast voor je merkverhaal

    Podcast voor je merkverhaal

    Ieder bedrijf heeft een eigen verhaal. Hoe is het bedrijf gegroeid? Wat zijn jullie waarden en normen? Waarmee maak je het verschil? Die vragen proberen we graag met je te beantwoorden in een strategische sessie. Zo komen we tot een podcast format voor jouw zakelijke podcast.

  • outcast media podcast studio

    De interne podcast

    Wordt je interne nieuwsbrief, intranet of wekelijkse weetjes in het Slack kanaal niet meer gelezen? Denk eens aan een interne podcast als nieuwsbrief om je medewerkers van alles in het bedrijf op de hoogte te houden. Ook een interessante manier waarop verschillende afdelingen elkaar een beetje beter te leren kennen…..

  • koptelefoon outcast

    Informatie voor je salesteam

    De interne podcast kun je ook inzetten om je salesteam bij te praten over alle nieuwe producten, diensten of focusgebieden. Zij zitten toch in de auto en kunnen op die manier op een efficiënte manier alle informatie krijgen. Wij helpen je hoe je dit kunt aanpakken.

“ Wil je meer lezen over de voordelen van zakelijk podcasten? Lees dan dit blog